Colca Canyon

23 september 2018 - Caylloma, Peru

Zondag 23 saptember Pik up om half vier.Met busje vertrokken richting Colca vallei. Om daar de condors van Peru te aanschouwen.Wat een geluk we stapten uit de bus na een rit van drie uur en daar vlogen de condors op de thermiek met een vleugelwijtte van 3.10 cm en van kop tot staart 1.20 cm .Ze wegen tussen 8 en 15 kg.en worden maar liefst 85 jaar oud. Op weg naar de briefing voor de trekking zagen we de actieve vulkaan "De Mismi "van 5672 m hoog.Aangekomen in de stad cabanaconda gelegen op 3287m kregen we onze briefing ,onze gids Cecar verwittigde ons dat de afdaling extreem zwaar was en trok een bedenkelijk gezicht als hij Anita haar braise zag ,om vervolgens af te dalen naar de stad San Juan De Chuccho.We wandelen ongeveer 3uur naar de Colca rivier, steken een hangbrug over en eindigen in San Juan.

Deze afdaling hadden we zwaar onderschat en waren keikapot.Wij hadden onze bedenkingen voor de volgende dagen.!!!!!!!

1. Koekelcoren Linda:
    25 september 2018
    Dat zal ook de moeite geweest zijn om die condors gezien te hebben in de vrije natuur. En al die mooie vergezichten!! Chapeau voor jullie dat je die moeilijke afdaling gedaan hebben, en dan s'anderdaags nog 2 uur stappen, je moet het maar doen op die ruwe ondergronden. Dikke pluim voor jullie alle 4. Geniet nog van de verdere avonturen.
    Linda